Weten wat de meest waardevolle klant is geeft een goede leidraad voor de creatie van content. Moet de bestaande content worden aangepast en welke content moet nog worden gemaakt. Met de juiste insteek voor content creatie kan het aantrekken van nieuwe klanten en het behouden van de goede klanten worden geoptimaliseerd.
De basis voor deze optimalisatie is de klant en prospect analyse wat een volledig beeld geeft van de huidige bezoekers en klanten. Alle communicatiekanalen, de eigen website, email marketing en social media worden in deze analyse meegenomen. Wetende dat slechts 1 procent van alle bezoekers op een website converteert (een aankoop doet of op een andere manier tot actie overgaat) is het essentieel om het beschikbare budget zo gericht mogelijk in te zetten.
Zonde van alle inspanningen en advertentiebudget als niet converterende bezoekers de website bezoeken. Als we weten op welk punt en waarom de grote meerderheid afhaakt kunnen we de beschikbare middelen en tijd veel beter inzetten. Online exit surveys, usability onderzoek en klanttevredenheidsonderzoek brengt ons direct in contact met uw klanten. En dat is waardevol. Vraag bezoekers en huidige klanten hoe ze de website ervaren, tegen welke problemen ze aanlopen en welke verbeteringen zij zien. Wat u waarschijnlijk krijgt is harde en onomwonden kritiek. Een cadeau, want met deze feedback kan de website worden verbetert .