Leer alles over je bezoeker

Weten wat de  meest waardevolle klant is geeft een goede leidraad voor de creatie van content. Moet de bestaande content worden aangepast en welke content moet nog worden gemaakt. Met de juiste insteek voor content creatie kan  het aantrekken van nieuwe klanten en het behouden van de goede klanten worden geoptimaliseerd.

De basis voor deze optimalisatie is  de klant en prospect analyse wat een volledig beeld geeft van de huidige bezoekers en klanten.  Alle communicatiekanalen, de eigen website, email marketing en social media worden in deze analyse meegenomen.  Wetende dat slechts 1 procent van alle bezoekers op een website converteert (een aankoop doet of op een andere manier tot actie overgaat) is het essentieel om het beschikbare budget zo gericht mogelijk in te zetten.

Zonde van alle inspanningen en advertentiebudget als niet converterende bezoekers de website bezoeken. Als we weten op welk punt en waarom de grote meerderheid afhaakt kunnen we de beschikbare middelen en tijd veel beter inzetten.  Online exit surveys, usability onderzoek en klanttevredenheidsonderzoek brengt ons direct in contact met uw klanten. En dat is waardevol. Vraag bezoekers en huidige klanten hoe ze de website ervaren, tegen welke problemen ze aanlopen en welke verbeteringen zij zien. Wat u waarschijnlijk krijgt is harde en onomwonden kritiek. Een cadeau, want met deze feedback kan de website worden verbetert .

Test, test en test

Testen, onderzoek en analyse leert ons wat de 99 procent echt tegenhoudt om in actie te komen of tot aankoop over te gaan. Het resultaat van deze conversie optimalisatie aanpak? Meer online succes en groei. Conversie optimalisatie geeft antwoorden op relevante vragen. Het zijn de bezoekers die zelf aangeven wat hen tegenhoudt klant te worden, het is de data die bottlenecks in de communicatie signaleert en het zijn de resultaten van A/B testen die concrete oplossingen geven.

Het kan vaak zo simpel zijn als de kleur of het formaat van een knop. Een exit survey is een makkelijke en voordelige manier voor het verzamelen van concrete informatie. Een usability onderzoek leidt tot directe interactie met de klant en geeft een schat aan bruikbare informatie. Zo verbeteren we zonder twijfel de website experience van bezoekers. Deze aanpak verbetert niet alleen de online communicatie maar de gehele bedrijfsvoering. Een stijging van tenmiste 5 procent in conversie betekend een enorme impuls. Besteed mediabudget slim en optimaliseer alle kanalen in één keer.

De Content Factory heeft al jaren ruime ervaring met website experience en conversie optimalisatie en helpt klanten met het verbeteren van de conversie.

Geen middel onbenut

Bij de Content Factory laten we geen middel onbenut. Met grondig vooronderzoek, het verzamelen van kwalitatieve en kwantitatieve data formuleren we concrete verbeteringen en testen deze vervolgens met A/B of multivariate. Dankzij deze gedegen aanpak realiseren we de grootste impact.

Het maakt niet uit of  conversie optimalisatie onbekend voor u is of dat u ondersteuning nodig heeft met het verbeteren van het huidige conversieproces, wij helpen u verder met onze data-gedreven kijk op marketing.

Focus op rendement

Blijken de tests toch niet het gewenste succes te hebben dan heeft u in onze optionele performance-based samenwerking ook geen kosten. Zo hebben we er samen alle belang bij om alles uit de tests te halen. Website experience en conversie optimalisatie zijn aan elkaar verbonden. Met ons specialisme in digital analytics en conversie optimalisatie hebben wij alle ingrediënten voor handen voor het ontwerpen, bouwen en implementeren van tests.

Met onze snelheid en flexibiliteit kunnen we al binnen één week een eerste test activeren en dus ook snel resultaat laten zien. Is de interesse aangewakkerd? Neem snel contact met ons op.